9 augusti 2011

Snart är det dags!

I morgon bär det av till The Festival of Quilts 2011 i Birmingham - spännande! Jag har plockat ihop det material jag behöver till kursen som  Noriko Endo  skall hålla, "Impressions of Japan: Silk Naturescapes". Det innebar en djupdykning bland mina sidenscraps, lyckligtvis hade jag lite rester från tiden då jag sydde kläder. Och så tråd, massor av tråd, och några naturfoton till inspiration.
Kursmaterial
Jag kunde ha lagt mer arbete på att ta bilder i naturen, nu blev det som det blev och jag hoppas att det duger.

Emellanåt har jag tagit itu med att sy ihop romberna till den quilt som jag påbörjade för Kaffe Fassett under fjolårets festival, "Diamonds". Jag var tvungen att lägga ut allt på golvet så att jag kunde se att alla kantbitar hamnade på rätt ställe, vi har hoppat och skuttat så gott vi kunnat för att undvika att trampa på tyget. Nu hoppas jag kunna plocka ihop allt innan jag reser så att maken och katterna får lite trivsamt omkring sig när jag är borta. Blocken är bara hopsydda i remsor parvis än så länge, men de är tydligt numrerade. Storleken är överkast till dubbelsäng.
Diamonds utlagt på golvet

Förra veckan sålde jag en stor quilt, jättekul! Nu har jag pengar så att jag kan shoppa loss i Birmingham.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en kommentar till min blogg!