22 november 2012

Fyrkanter

Täcke 220 x 150 cm

Idag har jag avslutat en Kaffe Fassett-kvilt. Det började med en bild och beskrivning i "Kaffe Quilts Again" och tyger från stashen (den innehåller ganska många Kaffe Fassett-tyger). Men det fattades en yard till sashing, det jag hade var köpt på slutrea så det var inte helt enkelt att hitta. Tyvärr visade det sig att tygerna var i olika nyanser, mitt gick i svart och det som anlände gick i blått. Men strunt samma, jag har sytt ett täcke 220 x 150 cm och det kommer att värma skönt framför TVn, men det skall erkännas att arbetet påverkades av att jag kände missnöje med tygerna.

3 kommentarer:

  1. Det är en "murrig" och härlig Kaffe Fassette-kvilt Du har sytt, tycker jag. Ett stort arbete som säkert värmer Dig gott.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Ibland så känner vi oss lite missnöjda,,men i det långa loppet så blir det hela bra,,och det har du nu just sytt!!Kram

    SvaraRadera
  3. You have been busy! I love Kaffe Fassett's designs. The Windmill quilt is also very, very nice:-)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en kommentar till min blogg!