4 april 2014

Norrsken


Detalj av kvilt ca 75 x 75 cm

Jag håller på med en ny kvilt i Arashi-serien, en norrskensbild i blåvioletta toner, och har precis påbörjat frihandskviltning av norrskensflammorna, det är roligt när man har linjer att följa. Det parti som ser grått ut är två tyger i olika nyanser av violett som jag täckt med grå organza så de har fått en skimrande lyster. Senare skall jag färga ett par tygbitar i Arashi-teknik men på ett lite annorlunda sätt så jag det blir mindre "flammigt".

Det är fredag så jag länkar detta till Off the Wall Friday.

6 kommentarer:

  1. Lovely... I love the muted palette.

    SvaraRadera
  2. Yes, it does resemble the northern lights!!! Thanks for sharing....

    SvaraRadera
  3. Hi Vera,
    How beautiful and atmospheric - did you dye the fabric?

    SvaraRadera
  4. Fantastic. I do hope to see the northern lights someday. (I just hate being cold, though.)

    SvaraRadera
  5. Duse og flotte farger - ser ut som et spennende prosjekt.
    God påske.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en kommentar till min blogg!