5 september 2014

Serien "Mothers"



Jag har påbörjat en ny kvilt i serien "Mothers". Mittblocket är klart och består av ett monogram på linne. Remsorna är av linne, siden och spets och inramas av en gammal damastservett från 1800-talets senare hälft som jag har färgat. De kulörta remsorna symboliserar olika händelser i livet. I vänstra hörnet finns en kopia ur ett pass tryckt på silkefibrer. Nu får det hela vila lite medan jag funderar på kviltningen.

Min geometriska kurskvilt är klar så när som på att en dold binding skall smygsys mot baksidan. Det vita fältet tonades svagt i silver och kviltades, de vita korsen plockades bort. Tack för alla förslag!


 Det är fredag så jag länkar till Off the Wall Friday.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin ide att ta vara på gamla ting som annars bara blir liggande i ett skåp och gulnar! Nu kan de få en ny glanstid!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en kommentar till min blogg!